Hei, olen Jarkko Lehtopelto.

Ideoin, suunnittelen, konseptoin ja vedän projekteja. Toisinaan toimin yksin, mutta parhaat jutut tehdään aina porukalla.

jarkko_lehtopelto_2 copy.jpg

KUVA: RAISA KYLLIKKI RANTA

Monimuotoisuutta metsiin ja niiden käyttöön

Metsät ovat Suomen kenties arvokkainta omaisuutta. Joillekin metsä tarkoittaa taloudellista tulosta, toiselle virkistäytymistä ja yhä useammille hiilivarastoa ja monimuotoisuuden aarreaittaa. Metsien määrä ja kirjo ovat Suomessa niin valtavia, että yhden vallitsevan käytännön sijaan metsien käyttö voisi olla paljon monimuotoisempaa. Tämä on valtava mahdollisuus Suomelle.

metsa.png
ruoka.png

Isojen ratkaisujen ja monien mahdollisuuksien ruoantuotanto

Ruoan ilmasto- ja monimuotoisuusvaikutukset ovat laatukriteerejä, joista yhä useampi kuluttaja on valmis maksamaan. Tämä näkyy jo siinä, kuinka valtavia summia satsataan uusien tuotteiden kehitystyöhön. Kestävän ruoantuotannon ei tarvitse aina tarkoittaa uusia innovaatioita, vaan se voi olla myös nykyisen tuotannon toteuttamista paremmin. Parhaimmillaan ruoantuotanto voi ympäristöongelmien aiheuttamisen sijaan olla ratkomassa niitä. Sitä kohti.

Hyvinvointia ja liikuntaa jokaisen mukavuusalueelle

Ihminen on kokonaisuus ja sen hyvinvointiin vaikuttavat monet eri asiat. Kapea liikuntapuhe rajaa helposti ihmisiä pois ja siksi tarvitaan laaja-alaista ajattelua ja palveluja. Kun liikunnan ja hyvinvoinnin ratkaisuissa kunnioitetaan yksilöä, yhä useampi voi toimia omalla mukavuusalueellaan ja ottaa askelia eteenpäin. Tässä onnistumalla sekä ihmiset että yhteiskunta kiittävät.

hyvinvointi.png
shutterstock_1856251120.jpg

Miten tapahtuma tai kulttuurielämys voisi tarjota vielä enemmän?

Otsikon kysymys kannattaa aina esittää, olipa sitten miettimässä tapahtumaa, esitystä, näyttelyä, kulttuuripalvelua, verkkokokonaisuutta tai vaikka näiden yhdistelmää. Yksiselitteistä vastausta ei tietenkään ole olemassa, vaan jokainen tapaus on omansa. Joskus kyse on kokonaisuuden täydentämisestä, joskus näkökulman terävöittämisestä, joskus taas oheistapahtumista ja muista keinoista saada yleisöä mukaan. Aina on tärkeää miettiä, mikä on olennaista ja merkityksellistä, ja sen jälkeen katsoa sitä vielä tavoiteltavan yleisön näkökulmasta.

Laita viestiä, jos joku pääteemoista osuu siihen mitä olette tekemässä.